UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 20 Ogos 2010

SETIAP YANG SUNNAH ITU ADA HIKMAHNYER

Memang betullah kan.....setiap perkara yang menjadi sunnah Nabi s.q.w tiu ada hikmah nyer. Contoh nyer dari segi pengambilan makanan untuk berbuka. Kan kita disarankan untuk makan kurma dan minum segelas air terlebih dahulu sebelum mengambil makanan yang berat.
Tujuan nyer supaya kita tidak mudah rasa letih dan mengantuk untuk menunaikan solat Maghrib selepas waktu berbuka........ Semalam aku pun cubalah cara macam tu......Lepas solat Maghrib baru makan nasi. Kesan nyer memang ketara.......Kalau sebelum ni terus makan nasi ....then baru solat, memang lah rasa berat sangat mata. Badan pun rasa lemah sangat, macam tak berdaya.
Tapi semalam tak lagi....Rasa ringan jerk badan dan tak rasa letih sangat. Itulah hikmah nyer mengamalkan sunnah2 Nabi kan. Tapi kita ni ( aku le tu.....) yang kekadang terlepas pandang.....hu3..... Yelah kelemahan kita sebagai manusia kannnnnnnn.....sama2 lah kita perbaiki.

3 ulasan:

ArELeEz berkata...

waaaa.. nak try wat tp, mase semayang, nasik tu cam panggil2 jer.. hu3..

LeEanEEm berkata...

orang dh buat ,tp dolu2 masa bujang....sbb tu je yg ada nk buka....waaaaaa

azzey berkata...

Areleez: Kekuatan dalaman x de....tu pasal la!...kah3.....

Leeaneem: sob3....sadis nyer.......nak ty sikit....masa tu, kurma tu dh expired ke elok lg.....ha3......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs