UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 25 Ogos 2010

BUBUR PULUT HITAM PULAK BASI !!!

Aku memang sker makan bubur untuk berbuka. Tak kisahlah bubur caca ke, bubur kacang ke, bubur pulut hitam ke......asalkan bukan bubur lambuk!

Masa kat PARAM semalam, memang banyak bubur yang dijual. Macam2 jenis. Aku ingat sebelum balik, nak singgah beli kat salah satu gerai yang ada kat situ........Lastly, terlupa dan terus je balik umah.

Dekat2 dengan area umah aku juga ada orang berniaga kuih-muih dan lauk - pauk ni. Bubur pun ada juga. So aku pun mintak le hubby aku belikan. Dapatlah satu bubur pulut hitam. Tengok macam sedap. Pekat jerk..........

Lepas maghrib, aku pun nak try la bubur tu.....Bila bukak je tutup nya, pekat semacam.Dalam hati kata......"mungkin dah sejuk kot, so beku la kuah dia...". Aku sudu sikit dan terus rasa. Sekali................ macam nak termuntah daaaaaaaaaa. Rupa2nya dah basi!

Aku tak tau lah, peniaga tu perasan ke tak perkara ni. Kelmarin dah terkena dengan Ikan Bakar yang tak de rasa ikan.......Ni terkena dengan bubur yang BASI plak !!!

Yang pasti aku takkan beli kat tempat yang sama lagi..........:(


~ Tengok je lah rupa ' fizikal nya' pun dah lain macam............

4 ulasan:

ardinihumaira berkata...

alamak kak.. takpe2 t kita beli lain :)

Shu Shinju berkata...

biasala kak..kdg2 diorang yg meniaga ni x kisah lgsg makanan tu basi ke idak... kalau kite gi komplen..modal diorang...puasa..x leh nak rasa.. lebih baik masak sendiri kan...puas hati...

ArELeEz berkata...

ngeri2..

azzey berkata...

ardinihumaira: mmg x beli dh kat situ......hu3....

Shu Shinju: betul tu kan.....tak b't.jwb namanya tu kannnn....

Areleez: mmg igauan ngeri! huh!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs