UpDaTeR

Pengikut

Pages

Ahad, 22 Ogos 2010

BERANI MENGAKU KESILAPAN.....KEBERANIAN YANG SEBENAR2NYA

Cakap pasal berani......mesti kita terbayangkan pahlawan yang gagah perkasa.........pemimpin yang lantang bersuara......penjahat yang bertindak ikut sker hati jerk.......TAPI......betul ke itu keberanian yang sebenar nya??? (haaaaaaaa.....3 tanda soal tu.....perlukan penjelasan yang detail tu.....hu3....)

Actually, pada akulah ye.......ni pendapat aku jerk. Salah satu keberanian yang memang betul2 punya berani ialah........BERANI MENGAKU KESILAPAN. Lagi2 mengaku di hadapan oarng yang kita dah buat silap pada nya tu! Ada berani?

Sebab, bukan senang nak mengaku kesilapan ni.....Macam peribahasa, "Baling batu, sembunyi tangan....". Tak sume orang boleh buat, TAPI.......Tak mustahil utnuk kita buat kan........

Bukan apa....entry ni saje nak mengingatkan sesama kita (termasuk diri aku sendiri.....yang memang tak lari dari buat silap), sempena bulan Ramadan yang mulia ni, elok kiranya kalau kita menjernihkan suasana sesebuah perhubungan dengan cara mengakui kesilapan sendiri tanpa terus menuding jari menyalahkan pihak yang lain.....Itu rasanya lebih baik.......Sama2 lah kita terus menjernihkan keadaan. Insyallah.....

p/as: Maaf ye kengkawan sume....ini cuma pendapat peribadi aku jerk.....:)

4 ulasan:

Kamsiah berkata...

berapa ramai diantara kita yg berani mengaku salah,kononnya merendahkan maruah diri..lbh ramai yg terus menehakkan benang basah..!1

eelobor berkata...

setuju, mengaku kesialapan adalah tindakan yang paling berani.

ArELeEz berkata...

tp, kalau kite xwat silap tetibe kene bambu, hape kes lak tuh? hu3..

azzey berkata...

Kamsiah: mmg susah nak menagku salah....buat slh paling sng....kan kak....

eelobor: tq.....berani krn benar kannnnn....

Areleez:itu kes org yg x reti bahasa & tak de rs malu! tau nak sedap mulut dia jerk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs