UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 26 Ogos 2010

SYUKUR ALHAMDULILLAH ; RM500 PUN REZEKI JUGA

Syukur alhamdulillah, dengan pengumuman oleh kerajaan semalam tentang pemberian 'duit raya' untuk kakitangan kerajaan dan juga pesara sebanyak RM500.

Tapi yang tak sedap nya masih ada yang merungut dan sosek2 di belakang kata.....alaaaaaaaa, 500 banyak mana sangat, kejap je dah abis.........." Macam2 kerenah manusia ni kan. Sepatutnya kita bersyukur. Rm500 pun dah kira bagus....daripada takde langsung! Boleh juga menampung perbelanjaan apa yang patut semasa perayaan ataupun selepas perayaan nanti!

Bila tak dibagi.....kita merungut. Bila dah dapat pun masih nak merungut. Kelemahan manusia kan. Belajarlah kita sume untuk mensyukuri rezeki kurniaan-Nya ( ......termasuk diri aku sendiri.....)

p/s: Yeay! dapat duit raya yeay!!! ha3......

6 ulasan:

ArELeEz berkata...

alaa.. nak 1k++.. baru la ade ummphh..! ha3.. err.. nie kira merungut jugakkah? ;P

ardinihumaira berkata...

500 kalo dia takmo kasi kat dni kak. hehe

LeEanEEm berkata...

leh le bg org koje swasta ni duit rayaaa..waaaa

azzey berkata...

Areleez: fotostate je duit tu lg sekali ganda....dpt le 1 k....hik3..

ardinihumaira: akak pon nak dni....

Leeaneem:aik!!! kan ke koje gomen jg.....ishk2.....

Ogy berkata...

ya betul tu..500 pun cukup bersyukur drp takde lansung... :)

azzey berkata...

Ogy: haah kan....dpd x dpt lg le 'sakit'....hi3....

tq sudi ziarah.....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs