UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 18 Jun 2010

SaBtU ..... HaRi TaNpA PLAsTiK

~ HARI TANPA BEG PLASTIK SELANGOR ..... SETIAP HARI SABTU

Credit to Google


Esok hari Sabtu. Hari tanpa plastik bagi negeri Selangor. Means kalau beli barang2 kita takkan di bekalkan dengan beg plastik Kita digalakkan membawa beg ataupun bakul sendiri. Mula berkuatkuasa 9 Januari lalu.

Sebanyak 14 buah syarikat besar telah mengambil bahagian.Antaranya ,AEON Jusco, Parkson, Guardian Pharmacy, The Store , Econsave, 7 Eleven, Giant, Carrefour, Watsons, 99 Speedmart, The Store,Vitacare Pharmacy dan Pasaraya (shopping Mall) iaitu Sunway Piramid dan One Utama.

So, kalau ada sesiapa yang datang dari luar Selangor pada esok hari.....jangan terkejut ye kawan2 semua, bila dah sampai ke kaunter bayaran, barang2 tu tak disediakan plastik. Kalau kita nak juga plastik, kita akan dikenakan bayaran sebanyak 20 sen bagi setiap plastik....Ini sebagai satu cara untuk mengurangkan penggunaanya....... Sama2 lah kita menyokong usaha yang baik ini untuk menyelamatkan bumi kita....

6 ulasan:

Sharinginfoz berkata...

hmmmm, memang lately jarang shopping hari sabtu

azzey berkata...

Sharinginfoz: tulah....tp selalunya hr sabtulh org nak kua jln2....shopping.....

Elin berkata...

nape tak gune bag kertas je mcm kat negara len..?
itu pun salah satu langkah utk pengurangkan pencemaran..

azzey berkata...

Ryan Valentine : Haah kan.....may be blh di praktikkan....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

kat spital teluk intan, hari2 pun adalah hari tanpa plastik. if sesape yg amik ubat kat farmasi secara pukal, kene la bwk handbag besor sbb diorang xkan bg plastik.

azzey berkata...

Areleez: Sini pon sama..... x pon sama.....x pon bwk je baldi ke, bakul ke, kotak ke, ....sng nak campak ubat2 tu....x yah susah nak genggam kat tgn...hu3....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs