UpDaTeR

Pengikut

Pages

Isnin, 21 Jun 2010

HaTi .... PoN KeNa RaWaT JuGa..

~ Rawatlah hati dengan perkara2 kebaikan.....

  Credit to google...

Bercakap pasal hati......ni nak cite sikit....kita ni senang sangat nak hati jadi kotor.....Contohnya, bila dok menung sorang2, nampak ada orang melintas kat depan mata mulalah, ....dalam hati tu nak kata...."eh, baju orang tu tak cantiklah...... kain orang tu singkatlah......baju dia labuh sangatlah dan macam2 lagi.....Sedangkan kita sendiri pon banyak lagi kelemahan yang tak terbendung......

Senang sangat kita ni nak dapat dosa kan....Tu yang kena rawat hati tu...Kan lebih elok....dalam dok2 menung tu, sambil berzikir ke, menulis ke, ....lagi banyak pahala....he3...

Kekadang kita ni, tengok orang senyap, dikata sombong....tengok dia banyak becakap, dikata banyak mulut, tengok dia senyum je, dikata tak betul......Entah2 orang yang senyap tu tengah berzikir ke....entah2 orang yang banyak becakap tu, menyumbangkan idea untuk orang lain ke....dan entah2 orang yang senyum2 tu, teringatkan perkara lucu dalam hidupnya yang kita tak tau.....

Senang cite.....kita fikirlah yang positif...Jangan asyik nak memikirkan yang negatif. ....takut2 gelap nanti hati kita tuh....he3.....  So, berdoalah sentiasa untuk mendapatkan hati yang sentiasa bersih.....

4 ulasan:

NeenaAnuar berkata...

betoi2.. thanks for sharing! :D

azzey berkata...

Nena: Perkara yg baik...elok dikongsi bersama...Kan SHARING IS CARING..*Wink*...

ArELeEz berkata...

jom 'sharing' duit jom! kata sharing is caring kan.. hiks..

azzey berkata...

Areleez: Tak de hal...rezeki Allah bagi..untuk dikongsi....hu3....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs