UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 22 Jun 2010

HuJAn Oh HuJaN .....

~ Hujan .... Credit to google.....

2- 3 hari ni cuaca agak mendung sikit (kat tempat akulah, tak taulah tempat korang...) . Aku sker gak cuaca macam ni....At least tak panas....sedap jerk kalau nak tido waktu siang.... he3.... Tapi, if ujan selalu ni, yang susah nya...bila nak jemur kain.....susah plak nak kering.....Lagi kalau dok umah flat, kene plak kita dua2 keje....bila cuaca macam ni...sah2 le kain2 tu terperuk je dlm umah, tak dapat nak jemur....Yelah maunya tetiba ujan....masa tak de orang kat umah sapa nak jawab tu......

Macam nilah kita manusia kan....hujan pun salah, tak hujan (panas saje pun ) salah juga...Bila panas je...komplen kata terik sangat lah...berpeluh2 la, tak selesa, perit sangatlah bahangnya...dan macam2 lagi......Susahnya kita nak bersyukur kannnnn...

Kal;au hujan sepatutnya bersyukurlah....Hujan tulah yang menumbuhkan tumbuh2an....mendatangkan rezeki....Kalau cuaca panas plak...bersyukurlah juga...Cahaya matahari tu baik juga untuk kulit..... senang kita nak keluar bekerja ; cari rezeki (lagi2 yang naik motor ).......

Tapi as a human...memang kita ni tak lekang dengan komplen dan komplen...Ada je yang tak puas hatinya....ada jerk yang tak cukupnya....(termasukle aku...) hmmmmmm......

4 ulasan:

~suNshiNe~ berkata...

oh..semalam hujan, sampai liat nak bangun sahur..last2 terlajak la jawabnya..lari jadual nak ganti puasa hari nie..hehehe..

azzey berkata...

Sunshine: Yelah....lg l kurang sebulan lebih je nak pose...pose yg tinggal pon x abis ganti lg.....

ArELeEz berkata...

fitrah manusia..

azzey berkata...

Areleez : Fitrah yang perlukan perubahan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs