UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 10 Jun 2010

SiNggAh SeBeNTaR Di IsTaNa NeGaRa

~ Selamat datang ke Istana Negara....ahaksss.....

~ Di hadapan pintu masuk istana....

~ Ada kolam mini air pancut kat luar perkarangan istana.... So, posing lagi......

~ Sejuknyeeeeeeeeee.......

Sebelum ke Muzium Negara (entry aku sebelum ni), sempat le singgah sekejap di Istana Negara. Dah lama nak singgah situ untuk amik gambar (bukan boleh suka2 masuk pon) kat luar....So baru2 ni....singgah le sekejap untuk menunaikan hajat...he3....

Memang cantik pemandangan kat luar di bahagian pintu masuk ke kawasan istana. Ramai tourist yang singgah semata2 untuk amik gambar kenang2an. Jadi memang rugi kalau aku yang memang sah2 rakyat Malaysia ni tak 'mengabadikan' kenangan kat situ....hi3....


~ Posing manja ngan my hubby....


~ Berehat sebentar.....

Sebenarnya Istana Negara ni adalah tempat bersemayam Seri Paduka Baginda Yang di- Petuan Agong dan Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong. Ia terletak di tengah2 ibu negara Malaysia, Kuala Lumpur. Keseluruhan kawasan ni berpagar. Yelah untuk keselamatan, dah namanya pun Istana Negara.

Dibahagian hadapan terdapat pintu utama dan dibina menyerupai pintu gerbang yang indah. Dikiri dan kanan pintu gerbang ni ada dua buah pondok khas sebagai tempat teduh pengawal berkuda yang lengkap memakai pakaian istiadat ala Buckingham, London. Sila layan gambar di bawah....Aku pun confused fikir, betapa tahannya pengawal2 tu berpakaian lengkap macam tu dalam cuaca yang panas terik dan bila agaknye diaorang bertukar2 giliran bertugas....Takkan terus-menerus kot !!!! Memang aku respect habis....

~ My hubby with En. Kuda.... he3.....

~ A-tien cuba nak bermanja2 ngan En. Kuda....

~ Aku pon tak lepas peluang......

Oleh sebab kita tidak dibenarkan untuk masuk ke dalam kawasan istana, so kawasan pintu utama istana menjadi tempat favourite untuk pelancong2 untuk mengambil gambar..... Termasuklah aku....he3....

So, kepada sesiapa yang ada niat nak datang KL, bolehlah singgah sebentar di Istana Negara untuk melihat sendiri pemandangan sekitarnya yang indah lagi permai....

7 ulasan:

ArELeEz berkata...

abang kuda tu cam xlayanz posin' jer.. hape kes..??!

azzey berkata...

ntah...agaknye , procedure kerja dia yg x membolehkan dia posing lebih2 kot..

Sharinginfoz berkata...

tak pernah pulak nak pi sini.. hmmm boleh jugak jalan2 thanks, hari tu pi tasik perdana bila u buat promo

azzey berkata...

Sharinginfoz: hmmm.. yelah, u x tau i bg tau... then bl i x tau..u plak g tau...sharing is caring kannnnn...he3...

ArELeEz berkata...

apsal xtry geletek jer abang kuda tuh? heh3..

azzey berkata...

Areleez: Wa tak berani wooooo.. Itu abang ada pedang byk busat wooooo !!! hu3...

Vila Amanda Vila Istana Bunga berkata...

Informasi yang bagus... terimakasih sudah berbagi
Sebagai bahan referensi dan informasi Vila Istana Bunga Lembang Bandung
Silahkan kunjungi website kami:
http://vilaistanabunga.web.id

Terimakasih,
Salam Sahabat dan Salam Kenal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs