UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 18 Jun 2010

UsAHa TaNGGa KeJaYaaN

Usaha tangga kejayaan ..... Kalau tak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya .... Bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian..... Sikit2 lama2 jadi bukit .....
Ayat2 di atas semuanya menerangkan tentang usaha dan kejayaan. Dah bese pun kita dengar semenjak kecik lagi. Cuma nak praktikkan tu yang berattttttt sikit.....hi3.....
Yelah mana ada kejayaan tanpa usaha. Nak makan pun kena cari beras dulu, basuh dan masak... baru jadi nasik. Dah masak pulak, kena suap guna tangan ...kalau tak telan air liur je lah kalau asyik pandang jerk nasik tu.....he3..... Tapi itu sekadar contoh.
Ada orang berjaya dalam kerjaya sebab kerja keras, rajin berusaha....tapi ada juga yang berjaya, ... (sorry to say...) sebab pandai kipas bos, kaki bodek, kaki ampu.....Itu pun usaha juga. Tapi usaha yang tak betul dan salah dari segi etikanya.
So, kita kena pandai lah memilih yang baik2 sahaja untuk diusahakan. Pokok pangkalnya niat...hati.. Kalau hati bersih, niat betul..... dah pasti usaha yang dibuat pun bertepatan dengan etika dan tak menyalahi mana2 pihak pun. Akhirnya kejayaan dapat kita kecapi... Itulah pentingnya usaha.....


~ Setelah berkali2 berusaha.....pasti ada satu yang berhasil.....





2 ulasan:

ArELeEz berkata...

yg kaki kipas tu yg xbuleh blah tuh! menciklah.. sbb sure dia xikhlas kan?

azzey berkata...

Areleez: Bkn x ikhlas...tp kita pon jadi rimas, lemas dan panssssssssss jerk ngan org2 yg mcm nih.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs