UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 22 Jun 2010

SoLaT .... JaNgAn LeNgAh2KaN

~ Solat tiang agama...... (Credit to google)......

Solat tiang agama. Tinggal solat....ibarat tinggal agama. Berat bunyi tuh.....

Solat dalam bahasa arab dan dalam bahasa Melayunya bermaksud sembahyang. 5 kali yang fardhu atas kita. Tak banyak pun....tapi itulah yang kita susah nak lengkapkan...Kalau lengkap pun .....selalu kita lengah2kan....... Nak pegi jalan2 pun kita lengah2kan solat...... Nak pegi makan2 pun kita lengah2 kan solat.....Nak tengok program yang kita sker kat TV pun kita lengah2kan solat..... Pada kita (aku tau tak semua...), asal buat je.....asal solat je......

Sepatutnya tak boleh macam tu. Sebab solat lambang pengabdian diri kita pada Tuhan. Solat tempat kita menyerahkan diri kita dan meminta pada-Nya. Solat juga waktu yang mustajab untuk berdoa.

Kalau kita sengaja lengah2kan solat, kita tak rasa apa2....Tapi kalau Tuhan lambat perkenankan doa kita....pandai pulak kita mengeluh....Bertanya kenapa dan mengapa....Yelah kita manusia tak sempurna...... So, itu sebabnya kita mesti sempurnakan apa yang kurang sempurna tu....Solatlah salah satunya.....

Jom kita solat.....dan yang penting, jangan lengah2kan lagi......(peringatan untuk diri sendiri juga nih....)

3 ulasan:

cheqna berkata...

salam
betul tu..
jom solat asar dulu ye =)

azzey berkata...

Cheqna: salam....jom solat isyak plak.....he3....

tq sudi singgah.....singgah le lagi ek.....hi3...

ArELeEz berkata...

i gave u an award. sila amik after 8.30 a.m (23/6/10).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs