UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 2 Jun 2010

MeLATaH ....

~ My granny memang kuat melatah... Ni tengah melatah le ni....he3....

You alls penah dengar tak tentang melatah ??? Melatah ini sinonim dengan orang Melayu, terutama golongan berumur. Memang menghibur dan mencuit hati. Tapi kesian bila tengok orang tua2 melatah... Mesti after that, rasa penat.... Yelah kekadang melatah ni, bila dah bercakap, merepek2 dan susah nak berhenti !!! Orang yang melatah ni kadang2 dah macam hilang pertimbangan.

Tapi, kalau di dalam satu2 majlis di kampung2, kalau ada orang2 tua yang melatah ni...dah jadi macam penambah seri pulak untuk majlis tuh.. Kalau tak de rasa macam suram pulak...hu3... Bercakap tentang melatah ni, selalu je dikaitkan dengan wanita, tapi kalau nak tau.... lelaki pun ada juga yang melatah.... Kekadang lebih teruk lagi daripada wanita... hi3...

My granny memang kuat melatah. Pantang tercuit sikit, mesti dia mula melatah, sampai cucu2 yang ada ni sumenye tak kering2 gusi. Tapi itu lah macam aku cite tadi, kalau tak ada, rasa macam tak ceria je.. Lagi2 bila aku dan adik2 balik kampung sekali dengan makcik2 & pakcik2 balik. Memang meriah sangat. Melatah my granny itulah, jadi penambah serinya...

Baru2 ni jumpa my granny.. aku tengok dia makin kurus. coz, baru je sihat.... beselah sakit orang tua....Rasa kesian tengok dia. Dah le anak2 jauh.... Nasib baik mak akudok sebelah umah je dengan beliau.... So adalah juga yang tengok2 kan dia.... Mudah2an dia sentiasa dalam peliharaan-Nya....amin...

8 ulasan:

lily lotus berkata...

comel jer nenek2 kalau melatah. tapi kekadang sian gak diorang penat nanti. apepun semoga nenek u sentiasa happy :)

Ryan Valentine berkata...

melatah kadang2 bahaya gak klu org tu pegang senjata tajam..
tp biasanye mmg seronok tgk org menelatah neh

azzey berkata...

lily lotus: haah..memang chumel & kelakar..... tq 4 ur wish... mudah2an mcm tu lh hdknya...

azzey berkata...

Ryan Valentine: If my granny tgh pegang pisau @ senjata tajam.... mmg x berani nak cuit2 dia....DANGEROUS.... silap haribulan, ade yg masuk wad !!!! hu3.....

Sharinginfoz berkata...

hmmmmm pelik juga kalau nak kaji apasal orang tu boleh melatah kan...

azzey berkata...

Sharinginfoz: haah.... byk faktor rasenye.. one of the factor is may be .. keturunan kot..... coz kalu ikut sebelah my granny, mmg ada yg melatah, tapi sume pun bila dah berusia...

ArELeEz berkata...

opocot mak kau! ahaks3..

azzey berkata...

Areleez:.. o mak apak kau...he3....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs