UpDaTeR

Pengikut

Pages

Khamis, 24 Jun 2010

KeHiDuPaN & PeMbELaJaRAn

~ Credit to google...

Ada orang dulu tak pandai membaca.......lalu belajar di sekolah.....akhirnya jadi pembaca berita

Ada orang dulu tak pandai mengira....... masuk kelas Matematik (tusyen).........akhirnya jadi peniaga berjaya

Ada orang dulu tak pandai pandu kereta (akule tu...he3)....masuk kelas memandu....akhirnya jadi pelumba popular (...itu bukan aku....hu3)

Ada orang dulu, comot, kusut masai jerk......join groming kelas.....akhirnya dia jadi model bergaya

Ada orang dulu pendiam tak pandai nak berkata2.......attend public speaking class.......Ahirnya jadi penceramah berjaya


*

*

*

*

*

*

*


Itulah namanya kehidupan...... Dulu tak tau, sekarang tau.....Dulu tak pandai, sekarang dah pandai.....Dulu budak2 mentah, sekarang dah matang........ SEMUANYA melalui pembelajaran........

Kehidupan dan pembelajaran tak boleh dipisahkan...... Selagi bernafas dan selagi bergelar manusia, selagi itulah kita akan melalui proses pembelajaran. Semuanya untuk mematangkan fikiran, menambahkan kedewasaan. Kematangan dan kedewasaan perlu untuk menempuh ujian dalam kehidupan. Supaya dengan itu tindakan kita lebih berhati2 dan mudah2an tidak tersilap langkah.....Kerana bila tersilap langkah, buruk padahnya !!!......



6 ulasan:

ArELeEz berkata...

A.. atau dlm bahasa sanskritnye, 'learn from mistakes..' ;)

~suNshiNe~ berkata...

Ada orang dulu pendiam tak pandai nak berkata2.......attend public speaking class.......Ahirnya jadi penceramah berjaya

sy teringin nak jadi yg mcm kat atas tu..sebab sy memang tak pandai berkata2...selalu kena buli..huhuhu..sedihnya..

azzey berkata...

Areleez : ....atau dgn kata lainnya...learning from trial & error....... :P

azzey berkata...

Sunshine : ...hmmmm...sng je nak jadi cam tu......bykkan bergaul...bykkan becakap.....belajar dari kesilapan...mesti berani ke depan......PUBLIC SPEAKING pada bahasanya @ teorinya....tp pd praktikalnya...pengalaman kita sehari2 itu yang lebih bermakna....try it !!! its woerk...insyaallah....

ArELeEz berkata...

tu cam solution utk soklan add math jerk. heh3..

azzey berkata...

Areleez: bkn add math....tp ilmu hisab.....huhuhahakahkahkahhihihi......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs