UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 14 Julai 2010

MaNuSiA MeMaNg FiTrAhNYA BeGiTu........

~ Credit to google......

Kenapa entry aku bertajuk seperti di atas? Jawapanya adalah......... saja nak mengingatkan diri sendiri dan kawan2 lain2 yang sudi untuk diingatkan. Kita ni manusia kan mudah lupa.

Pagi tadi masa tengah drive ke office...... aku ternampak pekerja yang selalu bersihkan daun2 yang bertaburan atas jalan pada setiap pagi. Gigih dia dengan pekerjaannya tuh. Memang nampak macam penat........ tapi setiap hari dia di situ, di tempat yang sama, dengan pekerjaan yang sama.......

Berhujan, berpanas dah jadi perkara biasa. Tapi aku respect dengan ketekunan dia terus melakukan kerja itu setiap hari. Mungkin itu jerk yang mampu dia buat untuk menyara hidup.

Insaf sekejap tengok bila tengok senario tuh. Yelah aku ni keje dalam office, ada air-cond lagi, siap ada TV, majalah, tempat makan yang selesa, surau untuk solat....... Tapi kadang2 tu masih juga nak mengeluh. Penatlah, boringlah, menyampah lah....sume yang x baik jerk kuar dari mulut! Tak puas hati memanjang !!!

So, mulai saat.....jangan suka mengeluh lagi. Tapi buat je apa yang disuruh.......Dan jangan buat apa yang ditegah!. Faham sume ??? ha3.......... Sama2 lah kita berubah ye....... Got it???......

4 ulasan:

ArELeEz berkata...

wokeh! wa insap dah nih! hu3..

azzey berkata...

Areleez:alhamdulillah.....aminnnnnn.....

~suNshiNe~ berkata...

waaa...terasa tuh...
insaf sekejap...

azzey berkata...

Sunshine: hu3.....sorang lg berjaya diinsafkannn....amin....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs