UpDaTeR

Pengikut

Pages

Selasa, 27 Julai 2010

IMaM MuDa ... LaTeSt InFo (MiNggU Ke-9)

~ Mudir Imam Muda........ terharu mengumumkan imam yang tersingkir.....

~ Imam muda Aran & Taufek .....disarungkan jubah Imam Muda sebelum meninggalkan rakan2 lain......

Untuk minggu ke-9, cuma tinggal 4 pelajar imam muda iaitu, Imam muda Asyraf, Taufek, Aran Dan Hizbur.

Tema untuk minggu ke -9 ini ialah Warga emas. Pelajar diberi tugasan untuk ke Rumah Sri Kenangan , Seremban Negeri Sembilan. Rumah ini menempatkan warga emas yang berusia 60 tahun ke atas.

Setiap pelajar diberikan seorang bapa angkat. Masing2 dinilai terhadap cara mereka untuk mengambil hati dan memahami masalah yang dihadapi oleh warga emas berkenaan.

Yang buat aku agak tersentuh......bila ada di antara warga emas iu mengaku datang secara sukarela ke situ, kerana sudah tidak dihiraukan oleh anak2 sendiri. Hape punya anaklah macam tu. Memang tak ada hati perut langsung!!!

~ Imam Muda Aran berpelukan dengan rakan2 selepas namanya diumumkan sebagai salah seorang imam muda yang tersingkir untuk minggu ke-9

Di akhir program.....memang suatu kejutan lagi, bila 2 orang Imam muda yang disingkirkan. Mereka ialah ialah imam muda Aran (pegawai bank)dan imam muda Taufek (perunding motivasi).

Aku jangka imam muda Taufek boleh bertahan ke final.....tapi bukan rezeki beliau. Mungkin juga kelebihan imam muda Hizbur sebagai seorang guru tahfiz, membolehkan beliau bertahan hingga ke final.

Aku pun tak sabar nak tunggu tarikh 30 Julai ni. Mesti ramai juga nak tau sape agknye bakal jadi Imam Muda terunggul nanti. Sama ada imam muda Asyraf atau pun imam muda Hizbur??? Sama2 kita tengok nanti ye.........

p/s: Rasa bangga bila program ni dapat liputan pemberita dari luar negara.......

5 ulasan:

Sharinginfoz berkata...

yang penting kita hargai parents kan, anyway minggu ini jangan lupa final....

Ilmu Keduitan

ArELeEz berkata...

a_bern kata, hizbur yg menang! heh3..

azzey berkata...

Sharinginfoz: betol tu....mmg x sbr tgu 30 juiai ni....nk tau sape yg the best among the best!!!

azzey berkata...

Areleez: aik dia pon dh beralih arah terminat nagn imam muda ke??? hu3.... rsnye Asyraf blh mng.....

ArELeEz berkata...

ntah la.. xpenah pun tgk dia layanz imam muda. tp, tau plak name2 contestants. xpaham2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs