UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 30 Julai 2010

KeReNaH YaNg Di LuAr JaNgKa!!!

Remaja sekarang susah nak dijangka kerenahnya. Nampak macam pemalu, pendiam, pakaian sopan.....TAPI AWAS.....perangai tak sebegitu!!!
Ini cite semalam yang berlaku di depan mata aku sendiri. Kat shopping kompleks.Remaja2 lelaki dan perempuan.........bertepuk bertampar sesama diaorang tanpa segan silu. Yang perempuannya...bertudung, nampak sopan jerk....Yang lelakinya...nampak sangat budak hingusan lagi.....Tapi kelakuan dah mengalahkan kita yang dewasa!!!
Merokok satu hal...tapi berani pulak berpeluk2 sakan tanpa rasa malu langsung! Mata kita yang sakit.....tapi diaorang buat bodo jerk.....
Tetiba aku teringat my princess kat kampung. Takutnya dengan apa yang aku nampak kat depan mata tu. Mintak2 dia sentiasa dikuatkan iman dan dalam peliharaan-Nya selalu.....aminnnn....

6 ulasan:

ardinihumaira berkata...

amin...


susah kan zaman skang ni.. semoga kita semua terpelihara ye kak..

azzey berkata...

ardinihumaira: mmg susahhhhh & mencabarrrrrrr sgt skrg ni! awak tu yg masih muda....jaga diri baik2....ingat pesan ibu & ayah selalu....

icee-yah berkata...

em..betul tu skrg pakai tudung bukan pengukur dah kan.ikut keimanan seseorg.hope me pon dikuatkan iman.amin:)

azzey berkata...

icee-yah: mudah2an.....akak doakan awak ye.....amin.....

ArELeEz berkata...

nauzubillahhh..

azzey berkata...

Areleez: mudah2an dijauhkan dr sume yg x baik tu.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs