UpDaTeR

Pengikut

Pages

Sabtu, 17 Julai 2010

IMaM MuDa ... LaTeSt InFo (MiNggU Ke-8)

~ Imam muda Asyraf yang dilihat konsisten prestasinya pada beberapa minggu dan sentiasa di tempat yang teratas
Berusia 26 tahun ,seorang imam ; berasal dari Sg. Gelugor ; Pulau Pinang

~ Imam muda Taufek, 26, perunding motivasi ; berasal dari Mersing , Johor

~ Imam muda Hizbur, 27, guru tahfiz ; berasal dari Baling , Kedah

~ Imam muda Aran , 25 , pegawai bank ; berasal dari Mantin, Negeri Sembilan

Minggu ini adalah episod yang ke-8. Masih dengan tema keibubapaan. Pembaca khutbah pada minggu ini ialah, imam muda Taufek dan Tazkirah pula oleh imam muda Aran.

Tugasan pada minggu ini ialah setiap pelajar imam muda diberikan satu kes pasangan suami isteri yang mahu bercerai dan pelajar2 imam muda ini diminta mengendalikan kaunseling untuk setiap kes berkenaan.

Memang tugasan yang agak menarik. Antaranya, kes2 seperti, suami tidak beri nafkah, mertua VS menantu, isteri curang, suami kaki pukul, suami jarang pulang ke rumah dan pasangan tiada zuriat.

Dan berlaku sesuatu yang amat mengejutkan dan tidak disangka2, bila mana...............

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

2 orang pelajar imam muda telah tersingkir pada minggu ini, iaitu..........

Imam muda Nuri, yang basal dari Karak, Pahang ; seorang penternak..............................


~ Imam muda Nuri (berbaju kemeja hitam berbelang) dalam sesi perbincangan dengan imam2 muda yang lain......


DAN..........

~ Imam Muda Azhar, 20, mahasiswa ; berasal dari Kedah

Memang sesuatau yang mengejutkan! Tapi dah memang lumrah pertandingan. Tinggal lagi 4 pelajar imam muda akan meneruskan perjuangan dalam program ini.

~ Pelajar2 imam muda berpelulakn sesama sendiri selepas sesi penyingkiran........

Aku sendiri tak sabar nak tau siapa yang bakal jadi Imam Muda terbaik nanti......... Tapi macam dah boleh teka jerk......he3.........

5 ulasan:

ArELeEz berkata...

dah agak dah.. if ade kejutan, musti 2 org yg dieliminate.

Sharinginfoz berkata...

2 sekali yang keluar tak disangka......

azzey berkata...

Areleez: tp kejutan tu mmg mengejutkan! he3....

azzey berkata...

Sharinginfoz: mmg x sangka kan....coz sy jangka imam muda nuri ni blh spi final....tp mmg bkn rezeki beliau....

ArELeEz berkata...

xde la.. bese la tu.. name pun reality show..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs