UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 1 Jun 2011

BAKAL PENGANTIN NYARIS KE LOMBOK

IBNU SINA menunjukkan laporan polis yang dibuat terhadap seorang lelaki yang ingin melarikan Nurul ke Lombok ketika ditemui di Kota Masai, Johor Bahru semalam.


JOHOR BAHRU - Tindakan pantas seorang bapa menyebarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) untuk mengesan anak perempuannya yang bakal berkahwin pada Sabtu ini dapat menyelamatkan wanita berkenaan daripada dilarikan seorang lelaki ke Lombok pada 9 Mei lalu.

Ibnu Sina, 50, mendakwa, dia menyedari kejadian itu pada pukul 4 pagi apabila mendapati anaknya yang dikenali sebagai Nurul, 21, hilang ketika dia bangun untuk menunaikan solat Subuh.

Katanya, dia terus memberitahu penduduk kampung sebelum anak kedua daripada lapan beradik itu dikesan di laluan 'tikus' di Ulu Tiram di sini yang biasa digunakan oleh warga asing untuk pulang ke Indonesia.

"Dalam SMS itu, saya nyatakan segala maklumat peribadi mengenai anak saya sebelum seorang tekong bot di situ dapat mengesan Nurul sebelum dia dilarikan ke Lombok.

"Ketika disoal, lelaki Lombok yang dikenali sebagai Hasan Basri berusia 24 tahun itu memberitahu wanita itu berketurunan India namun pemeriksaan pada Mykad menunjukkan namanya sama dengan SMS yang diterima," ceritanya ketika ditemui di rumahnya di Kota Masai di sini semalam.

Tambahnya, lelaki Lombok itu kemudian dibelasah sebelum diserahkan kepada polis

*Sumber - KOSMO


P/S: Berhati2 lah kepada anak2 gadis sume ye....Menyesal dahulu pendapatan ; menyesal kemudian tidak berguna....

6 ulasan:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

hebat lelaki lombok...

idafirdausi berkata...

tak tau nak salahkan sape...

Aty Fared berkata...

ade kemungkinan perempuan tu di pukau.. sebab memang biase dengar lelaki lombok 'kuat ilmunya'... harap2 tak jadi pade kaum keluarga kite...

shahrilhakime berkata...

naseb baek le bapak die cepat.....kalo tak.....selamat dah sampei kat Lombok...

kurus berkata...

padan muke kena belasah lelaki tuu .. erghh !

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

makan bubur lambok lagik best kot dr gi lombok. ngeh3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs