UpDaTeR

Pengikut

Pages

Rabu, 21 April 2010

BaLiK KaMpUnG..My MIL

~my MIL...PN ROWAYAH BINTI RUSLAN


~ Kan entry before this, aku ade story ttg hikayat aku balik kampung kan??? ( jwb ye sambil angguk2 kepala k..he3).so on 17/04 tu , sebelah ptg after the heavy rain aku blk umah my MIL plak.If i'm not mistake, around 6 something..
Beselah 'org tua' nie klu ank menatu blk..dia mmg suke habis..nie sebenonye nk cite yg my MIL nie, klu ank menatu blk, dia akan cuba masakkan ape yg ank2 suka mkn....sbg cth:(salin ye murid2 ..hu3..).Dia tau yg menantunye sorang ni hantu Masak Asam Keladi n Sambal Tumis Ikan Bilis..
..So nk dipanjang kan cite, before me n my hubby kua mlm tu g umah my sister... my MIL pon pesanle suh kitorang beli beras pulut...aku dh jangka dah...jeng jeng jeng...
...Rupa-rupanye esok pepagie...dah tersedia pulut ngan Sambal Tumis Ikan Bilis 4 our b'fast....Terror x aku dlm bab ramal-meramal nih??? ishk ishk...pe lagi aku pon belasah le sesedap rase ( mmg sodap pon).Yelah 'air tangan' mak nie mmg berkat, even mak mertua sekalipon...TQ mak...syg mak..lain kali masak lagi ye mak...he3...

But actually...aku terlalu rindukan masakan mak aku...yelah mak aku...BONDA SITI ROSIAH....teringin nak makan Sambal Tumis Ikan Bilis mak..tp dh byk kl blk kpg..x tercakap mtk dia msk kan...kelu lidah nie nk berkata2...teringin nk mkn resepi yg mak masak: Daging Masak Kicap Mak, Ikan Masak Dlm Daun Pisang Mak, Karipap Goreng Mak, Nasi Lemak Mak, n mcm2 lglh yg mak aku msk...dh lama sgt lh x mkn mskn dia...tp sape nk tolong aku bg tau mak ye??????..waaaa!!! sedihnye!!!!.

2 ulasan:

ArELeEz berkata...

karipap ngan sambal tumis ikan bilis mak mmg yg t'baiklah! bak kata pak cik, 'cam kene dadah pas makan!' hiks..

azzey berkata...

mmgggggg yg terbaikkkkkkk dr ladang punye... tlg le roger2 kt mak wt kn utk i nie....segan nk ckp ngan dia . hu3....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs