UpDaTeR

Pengikut

Pages

Jumaat, 16 Julai 2010

YaNg LaMa JuGa, TeRbAiKKKKKKK........

~ Me & my MIL........Sila abaikan kain2 yang bertaburan di belakang itu hokay........

Walaupun zaman sekarang ni dah memang segalanya serba canggih, serba moden....tapi jangan kata yang tradisi dan yang lama tu tak boleh diguna pakai lagi.

Salah satunya dari segi perubatan. Kekadang petua2 lama pun lebih efektif daripada ubat2 yang ada sekarang (tapi bukan aku nak kata ubat2 sekarang tak bagus.....just nak share pengalaman jerk).

Kalau masih ingat lagi entry aku tentang kawan yang sakit perut tuh...... Dah jenuh dia telan ubat klinik, amik injection sampai 2 kali, pegi klinik swasta, pegi hospital kerajaan.....tapi tak okay2 juga!

Lastly aku bagi petua lama yang telah diilhamkan oleh my MIL. Caranya, amik sedikit beras, then goreng tanpa minyak sampai agak perang (means jangan le sampai hangit). Pastu beras tu campur dengan air masak dan diminum (tapi jangan telan dengan beras2 tu sekali ye.......hu3.......).

Alhamdulillah lepas amalkan petua tu, kawan aku ni rasa lega yang terhamat sangat. Bila dia masuk keje je, masing2 tanya apa ubat yang dia guna. Ape lagi popularlah nama my MIL sekejap kat office dek kerana petua beliau tuh! ha3......

Aku tumpang bangga la. Tu lah dia, kekadang yang lama ni lagi terbaikkkkkkkkkk mengikut situasi dan caranya.

p/s: aku bese amalkan minum ENO halia jerk......

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i SeRvE nUfFnAnG aDs